Under opholdet / afhentning af kat

Hvad sker der under din kats ophold:

Når din kat er på ferie hos os, vil dens hverdag selvfølgelig være anderledes end når den er hjemme. Vi sørger for at din kat bliver tilset flere gange om dagen og at den kommer ud og kæle med os eller vi leger med den. Hvis din kat kan li’ at blive børstet, vil vi også meget gerne gøre det – det er naturligvis ikke gennembørstning men bare for hyggens skyld.

Nogle katte er meget reserverede overfor fremmede og ønsker ingen kontakt med os, det respektere vi naturligvis.

Kattens værelse bliver rengjort dagligt, kattebakken renses flere gange om dagen. Vi bruger træpiller til kattens bakke. Du er naturligvis velkommen til at medbringe dit eget kattegrus, som vi så bruger.

Vi har kølekapacitet, samt et frysehus. Vi fodre meget gerne med dit eget foder. Hos os kan din kat også få barf. Katte på tørkost bliver fodret med kornfrit tørkost som er Olivers og Essential Food. Da mange katte kan være meget vanskelige at overbevise om at de skal prøve noget nyt foder, så er det altid en god ide at have noget af kattens eget foder med – i det mindste som en overgangsfase hvor katten skal vænne sig til vores foder. Hvis du ønsker din kat skal have dåsemad / vådfoder, så skal du selv medbringe det.

I pensionen spilles afdæmpet radio hele døgnet.

Vi gør meget ud af at have god kontakt med kattene. Det er naturligvis individuelt hvad den enkelte kat kan li’.Vi tilbyder en stille, rolig og kærlig omgang med din kat i et røgfrit og ultra rent miljø, med moderne faciliteter som gulvvarme og vel isolerede bygninger. Her er det den enkeltes kats temperament der bestemmer, hvordan vi er sammen med den. Vi overskrider aldrig kattens grænser, men venter gerne til den selv ønsker kontakt med os. Vi forsøger at skabe så optimalt og trygt et ophold som muligt for det enkelte individ.

Det er vigtigt at vi får så mange oplysninger omkring din kat som muligt inden ankomsten; har den nogle skavanker, er der noget særligt vi skal passe på med i forhold til kattens helbred. Det er rigtig ærgerligt at få en dyrlæge regning, for noget der altid har været der. Opdager vi noget hos katten, som vi tror er sygdom/tilskadekomst så tager vi til dyrlægen. Vi prøver naturligvis at få kontant til dig først.

Vi ligger jævnligt billeder/video på vores facebook side, så du kan se din kat under opholdet her hos os. Du er naturligvis også velkommen til at ringe/maile/sms for at høre til din kat.​

Afhentning:

Vi har åbent alle dage mellem kl 9-10 eller 17-18. Der er ikke mulighed for at hente katte udenfor vores åbningstider.

Når du skal afhente din kat mødes vi i butikken eller på gårdspladsen og vi kan få os en snak om hvordan din kat har haft det under sit ophold. Derefter går vi sammen ind og henter din kat.

​Dyrlægebesøg / forsikring:

Vi gør opmærksom på at kattens ophold i pensionen er under ejerens eget ansvar og at Hundepension Tureby ikke kan gøres ansvarlig ved evt. pludselig død eller opståede skader på katten eller dennes ejendele under opholdet i vores pension.

Vi gør opmærksom på, at hvis katten under opholdet efter vores skøn er syg eller tilskadekommen så er ejeren indforstået med at vi konsultere dyrlæge for ejers regning. Vi vil naturligvis altid forsøge at kontakte ejer eller kontaktperson inden evt. dyrlægebesøg.

Har du spørgsmål? Du skal være velkommen til at kontakte os på tlf: 40 40 24 93 eller sende en mail til info@hundeogkatteimperiet.dk. Vi ser frem til at høre fra dig.